BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 14, 2014

ramadan 2014-

Asalammualaikum??


**ya allah sekian lama tak bukak blogg ni,
sangat berkurun & bertahun.
hampir terlupa akan kotak hitam(pc) yang satu masa dahulu
selalu menemani waktu terluang aku,

kan melayu mudah lupa,
owh bukan lah,
sebenarnye bz kerja,
sampai tak sempat untuk masa sendiri

harin ramadhan yang ke 16
tahun 2014..
umur aku pun sudah meningkat dewasa tahun ini.
tapi masih dibawah pemantauan family,.,

sejak 2 menjak ni,
seringkali berlaku nye musibah ke atas diri aku
owh hati,
dah tak sekuat dahulu
waktu muda nampak gah,,
cepat sangat aku mengalahkan ?

takpe,
setiap apa yang jadi mesti ade hikmah
sbb allah tak akan uji hamba nye,
tanpa kemampuan hamba nye sendiri..

aish lah hari,,
jam di dinding masih menunjuk pada jarum 07:18minit
beberapa minit waktu berbuka,
harini aku berbuka di pejabat
berteman kan atikah (kawan sepejabat)
yang terperdaya dengan rayuan gombal ku :)
.....

menyiapkan tugasan2 kerja,
membuatkan otak aku letih untuk berfikir
apa yang akan berlaku seterusnya..

Sunday, March 18, 2012

aduhai...lah abang posmen

punya lah teruja,setiap kali aku kerja pagi,
sebab...
setiap pagi buleh jumpa abang posmen..
hahahah...
ni di jadikan cerita,
semalam punya hal...

setiap kali aku kerja pagi,
dan jam meujuk pada pukul 10 am ke atas aku akan saitet tunggu seorang posmen yang akan menghantar surat kat dalam klinik ni,
bukan surat aku pun,surat dokter :)...

dan selalunya yang aku perasan bila abang posmen ni datang hantar surat,
tak pernah pun tunggu beberapa minit,
selalunye die masuk bagi salam bagi surat dan senyuman manis bak gula-gula die tu,
pastu terus keluar..

tapi sekarang dah tak macam tu,
:)
kalau datang mesti lepak 3minit,
sembang ngan aku,baru die keluar..
hahahaha aku sudah pancing die maaa....

semalam ada sikit tidak puas hati,
ada ke??
tengah sembang-sembang,aku tak abis sembang lagilah bang..
die terus keluar...
"aduhai bang"...

taknak cakap ngan kau sudah
:)

Thursday, February 23, 2012

MUAHhahahahaha..


muahahaha..
lame seyhhh tak menaip,
aku rasa kalau minatang ni ade perasaan dah lame die merajuk,
nasib baik lah takde perasaan..

so korang nak tahu cerita aku yang mana satu??
banyak nak kongsi ni...
hahahaaha...

sebenarnye dah 2 3 bulan serabut kepala aku ni tak sudah lagi,
tapi ape boley buat,
lumrah kehidupan..
hadap akan ajele..
kalau pandai boley lah selesaikan masaalah yang aku hadapi sekarang tapi.....
kurang pandai untuk mengatasi...
jadilah macam ni...


mari baca dan komen dalam hati,

*hari ini 23.02.2012 bersamaan dengan hari khamis
kebetulan pula harini aku bertugas pada petang hari,
saitet ni nak pergi kerja,
otw aku pergi kerja motor pulak tersenguk-senguk
nak abis minyak lah tu,
punyalah berdoa mintak-mintak sampai klinik baru mati,
elok je sampai klinik,motor pun mati..
fuhhhh! :)
dah lah hujan


masuk je klinik elok je duduk-duduk,
sekali terpandang sepucuk surat yang tertera nama aku,
nama penuh pulak tu,
siap ada setem lagi,
tapi tak bercop...
hummmmm....
aku pun bukak lah surat tu,
sebab surat tu nama aku kan..
hahahaha(skang baru aku nak gelak)


isi kandunganye berbunyi bergini
*
*assalamualaikum??
hai awak,apa khabar?sudah makan
boleh saya berkenalan dgn awak...
nama saya fazlan
ni nombor saya 012 *******
kalau sudi masaj la nombor yg saya
bagi tadi.
okey la.bye
jaga diri elok2
kalau sakit mintak ubat kat doktor
he.he...


sapelah tu kan???


*aku takut dengan situasi aku sekarang*

Tuesday, August 16, 2011

ramadhan..


salam??
fuhh...harini 16ramadhan,
tapi aku baru seminggu puasa...
huishh dasyat :)
mne tak nye,
puase pertama ngan kedua aku demam teruk,
kecian aku sampai tak bagun tau,
puase ketiga pun xlarat tapi kuatkan semangat,
bile dapat je puasa ke 4 dengan bangge nye aku rasa dah sihat,
tapi punyelah menyirap bila puasa ke 5....
bendera merah ku naik dengan selambeknye..
aduh....
punye lah semangat,
dah jadi macam tu terus patah semangat,
apa lagi makan je lah kje aku..
:) hahahaha....
bila aku dah mula kembali berpuasa,
tekak pulak selalu gatal,
batuk-batuk ni semua virus bebudak ex scholl aku,
jahanam korang,
tapi kan...
tahun nilah aku tak terasa sangat berpuasa nye,
sebab cuace kut,m
tak terlampau panas,
humm sebut jugak pasal teraweh..
aku baru 2kali sembahyang teraweh...
ish ish...
ct ct....
ok,stop sini dulu...
nnti story lain...

Monday, July 11, 2011

sG baLaNg,muar


hayooo..
sudah seminggu rupanya ....
tak perasan pulak..
i"am sorry :)

kan nak merajuk sangat lah konon nye,
lepas tu dah sebok nak rindu-rindu kat emak,
duduk je kat johor ni diam-diam,
asal lah jauh sangat aku merajuk ni...
hayaak....

memang terbaik dari ladang aaa,
dengan kerenah si ammar bobot,
aku kena buli saje ajele...

Tuesday, May 17, 2011

akhir nye aku penganggur semula

harini genap 6hari aku berhenti dari syarikat citylink express,
dan aku sudah berkhidmat lebih kurang 6bulan setengah,
banyak betul pengalaman aku dapat,
sangat menyeronok ronok kan hati dan berkecaikan hati,
biasalah kerja dengan orang orang klasik...
mesti lah tak masuk kepala sangat,
dan macam biasa lah,aku akan bawak diri sebenar aku ke mana-mana,
yang penting jadi diri sendiri...
tapi aku pun kadang tak kenal diri aku...

hari ibu tahun ini


ini si chenta hati <3

asalammualaikum??
selamat hari ibu,
lupe pulak nak wish wish...
sebab sudah lame benar tak update bloog ni,
almaklum ajelah,
banyak sangat kerja,
sampai tak sempat nak buat rutin harian aku,
ke hulu ke hilir...