BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 13, 2009

untuk ayong terchenta


ayong????
ingat x gmbar ni?
penat ct edit..
sebab xnak biarkan memorie yang kite kumpul,
habis macam tu je,
ayong kan dah jauh kat muar sekarang,
gambar2 ni je jadi teman ct,
dah lah xde sape nak teman ct jogging dah,
ajak ct teman dorang pagi2 smpai petang macam selalu ct buat kat ayong waktu kerje kat sg.buloh dulu pown dah xada langsung.

teman ct naggis waktu gadoh ngan mak pown xde,
teman gelak besar2 pown xde,
teman ct buat lawak cipan married tapir dan tukang karot,
lagilah teman ct buat jantong ct jatoh ke bawah,
mcm yang ayong pernah bt kat ct waktu dalam kreta WQQ,
menjerit sebab lagu imran arjamain berkumandang...
peah ase jantong ni xde..
gilew nyew perempuan

tapikan banyak kenagan yang ayong tinggal kat ct sorang2,
huh
xadil,
uwaaaaaaa....

Monday, October 12, 2009

lagi menyusahkan"tolonglah"

pagi,
tengah hari,
menjelang petang,
petang senje,
malam,

boleh STOP x??
kau pehal kalau xkacau hidup,
kawan,aku,makwe,pakwe,family or ex,
memang jari jemari kau tu ligat nak menekan butang2,
yang kau nampak kat talifon 2kew,
adowh!!!
xpenat,bosan dan menyampah ke?

oiwh..
pantang aku tu,
kalau time aku tidow or bersenang lenang,
talifon aku berbunyi lagi berlagu rancak,

oiwh
rancak lagi darah aku mengalir,
bukan belagak atau sombong,
penat kowt layan orang yang xbermotif sekadar hanye mahu dilayan,
takala korang bosan baru nak cari kawan yang riuh rendah lagi reindang
seperti,
mulut-mulut murai
dengan celoteh tanpa had,
dorang pown tahu penat lah,
bagi lah rehat,
xdilayan sedih,
dilayan kang lebih-lebih,

kalau kene kat aku,
mintak maaf bebanyak,
memang kene lah,


"aku"
kalau tengah seronok mengemas rumah,
hp 2 men campak je mane2 aku rase ok,
tapi tulah,
asal aku campak je hp 2 merata2 mulalah siABAH keluar,
di luar plak,
menelefon di rumah plak berdering2,
memang lah xdilayan,
itu time,
kalau aku tengok ade 3 5miskol,
mulelah mengelabah,
sebab siABAH yang call tapi xpikeup,
matilah..


abah balik mesti aku kene,
sah sah aku kene,
kene marah,
apa boleh buat.

buat buat lawa je..
itu je aku mampu buat
kuikuikui

buai laju-laju

dari kecik sampai aku besar,selalu dengar lagu ni,xkira lah kat mana pown aku berdiri dan terpacak kaki-kaki aku ni,
dan bile aku duduk termenung dan lali kadang lagu ni tetibe je ter cak-cak kat minda aku,wah sungguh aku rase ke anak-anakan,dengan sifat aku yang degil tidak mahu mendegar kata orang tua,dan selalu merasakan kemenangan berpihak di sebelah aku,sungguh tidak adil dan gila,ini semua kerana aku yang selalu menang dalam semua pihak dari aku mule mengenal apa itu
ABC dan 123
melampau kan,
suke membuli budak-budak yang aku rase aku patut buli mereka untuk hari ini,
sebab itulah
perempuan-perempuan yang ada di sekeliling aku
memandang aku sperti..
woooo
gile budak ni ganas,
bagus pown,
xdelah esok lusa mak korang datang jumpe aku,
cakap aku yang ajar anak dorang lasak macam aku,
hanya mampu tersenyum sinis,
tipu lah kalau aku xde kawan perempuan,
adelah,
sama watak dan perwatakan macam aku juga,
biar lah kami jahat di depan dan belakang mata korang,
itu lagi bagus dari mengajar aku jadi seorang yang hipokrit,
lagi xbest,
sedangkan aku yang macam ni pown orang lain bercakap dan mengata,
lumrah kehidupan manusia yang suke membuat lemang dan ketupat walaupun belum tiba hari raya,
biar aku jadi diri aku,
sebagaimana korang semua kenal aku,
itulah aku.
xkan nak berubah tanpa kerelaan kowt,
janji aku xmelampaui batas,
a'ah memang aku suke kawan dan berkawan
lelaki
perempuan
sebab aku nak hari-hari aku,
untuk esok lusa tulat dan akan datang penuh dengan gelak tawa tanpe ade yang menagis sebab tersedak,terberak atau terburai isi perot,
wooo hidop aku penoh dengan gelak gelak dan gelak..
suke lah..
happy
aku duduk sorang-sorang pown tawa ngilai aku boleh tercetus dan kedengaran...



♫buai laju-laju,
sampai cucur atap,
belum tumbuh gigi,
dah pandai baca kitab..




Friday, October 9, 2009

meletop kepala aku

adowh!!!!
geramnye,
ni semua salah aku,
yang konon2 nye cerdik sangat,
tapi tak kemana,
kat sini jugak aku menapak,
setelah sebulan aku tidak berkerja,
dan aku mula jadi seorang yang pemalas,
hanis!!!
yang kuat melawan,
suke membuat perkara sesuka hati tokwan aku,
dan juga melawan
seperti dalam game king
ofkings
..........
bagun pagi
pacaknye matahari,
aaaargh...
bosan.
setiap kali aku mule duduk mengelamon di sofa,
dan secara tidak sengaja mulut membuka kata,
time 2lah mak aku...
lancang membunuh aku dengan kata2 azimatnya,
duhai emak ku yang di sayangi,
fahamilah anak anaknda mu seorang ini
ini sahaja pinta ku..
amin.