BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 20, 2010

3 dalam 1-kesian budak mastura-


perkara yang di rancang rancang yang tidak menjadi,nasib aku tak sakit hati,pertama rancang mahu ketemu azuah si budak gemok di PLKN sepang,tapi apa kan daya,bala menimpa si mas bertubi tubi,kesian budak mas,rabu kunci rumah tetinggal dalam bilik yang sudak terkunci,khamis sesat mahu ke shah alam tapi sampai ke sungkai perak,jumaat berlanggar dengan kereta saga lama,hemmm nasib lah mas,kene mandi bunga tolak bala,hahaha,tapi pasal kunci rumah dah sempurna,abah tolong pecah kan pintu,cubgkil baik2 supaya tombol pintu tidak menjeri;),kereta pun dah siap,hantar kat bengkel kawan abah is PAK ABU,dan selesai





*moral pastikan semua dalam keadaan teratur dsan sempurna

Saturday, April 17, 2010

BUDAK KECOH!!!

penat penat,
adowh penat nye,
letih nye,
dah la malam tadi tidur lambat,
pagi pagi kene bagun awal,
adoi..
atirah jangan lah bising,
sape lah yang janji ngan budak ni nak g mandi kolam,
hah selagi tak dapat selagi tulah die bising,
ni mesti mak aku,
yang kakak aku ni pun satu,
dah tahu aku mesej pagi2,
datang lah ambek,
ni adek die nak tidur pun tak senang,
ngan teriak mahu mandi kolam,
dan takot kucing,
"takut,takut"
adoi.,,
terpakse lah redekan,
bawak pergi tewngok sungai,tupun kalau tak pujuk,
mau sungai tu die mandi"terjun"
after that,
bawak g beli nasi lemak,
n
bawak teman basuh baju & sidai kain,
dah siap sume,
bawak die masuk bilik,
sebab nye umi n adik die dah tidur,
kang bantainya die memekak,
abis punah"mimpi umi".

Friday, April 16, 2010

PEHA & BETIS

penatnya!!!!
ya allah,baru harini aku terasa penat yang amat,
sebab nya sebelum ni,
memang aku tak reti ape itu perkataan penat,
padam muke aku,
nak sangat,
after balik je kerja,
aku pun memulakan langkah,
setapak demi setapak,
dan bahu memikul bebanan,
beg sandang & beg tepi,
-berisi keperluan aku yang jarang di gunakan-
-berisi foto-foto example-
untuk di tayang di tempat kerja,
berjalan sambil huyung hayang,
melihat gelagat budak budak sekolah,
yang masih menunggu penjaga,
yang tak kunjung tiba,
jam di tangan hampir menunjuk 6.50p.m,
apalah nasib korang bebudak,
nasib lah dulu aku masuk dan balik sekolah sesuka hati aku,
tanpa menunggu penjaga kunjung tiba,
-masaalah-
langkah aku semakin perlahan dek kerana bahu ku yang sudah mulai rasa sakit,
berjalan seperti biasa..
menerusi selekoh di hadapan rumah doktor rasyid,
kedengaran bunyi motor yang semakin perlahan menghampiri aku,
teren teren..
angah mail..
-balik ke?-
tumpang...
vroom vroom..
sllow ah plak..
adow!!!
sampai je ke rumah abah,
mandi..
bersihkan diri & berkemas diri,
terus tidow...
fuyoooo
dunia ana yang punya lah..

Wednesday, April 14, 2010

tibe2 teringat

hahaha..
rasa macam nak ketawa besar2 je,
tapi xboley kang kene tegur,
dengan encik saha n arep-my bro-
penat sungguh aku duduk kat atas kerusi ni,
arini je aku dah merempat rempat tempat,dari sofa utama ke kerusi arep,
kerusi num 2,3 dan skang kerusi num 4,
adowh,
humm sambil layan myspace,facebook&ym,
tetiba kepala tengkorak ni teringat,
zaman sekolah rendah dulu dulu,
dah berkurun aku tinggal kan,
sekolah tu pun sekarang dah di naik taraf,
semue dah bertingkat tingkat,
cume xdek liff,
n still sape cikgu2 yang mengandung dapat bersenam sambil mengajar,
macam zaman zaman aku dulu,,
mane2 cikgu yang kene ngajar kelas atas2-padahal kelas yang tersenarai last-
akan mendaki anak anak tangge-ngeri-
naik gayat,
turun menjunam,
baek baek cikgu,


sebenarnye gini cerita aku,
dulu time aku darjah 4-6,
after exam,
kitorang dah rileks,
sampai cikgu ramlah salleh 2,
xlarat nak jage,
sampai pembaris panjang patah patah lah kitorang hal,
semua dah rileks,konon nye boley buat hal sendiri,harapan le,
dan cikgu akan berpesan begini,
"esok boley bawak mainan sendiri ye"
hemmm
ape lagi macam macam lah kawan aku bawak..
batu serimban lah,congkak lah,tali bett lah.uno&dll,


yang ni pulak,
jenis xpaham bahase,
asik nak meminjam nye kerjanye,
semua mainan orang kau nak belasah,
xdapat je merayau,
sampai lah satu tahap,
kitorang2 ni yang naqal lagi belaka,
di tugaskan untuk jage junior,
bebudak darjah1-3,
heh ape lagi,
aku lah guru besar,
hahaha..
yang best 2,
ape yang cikgu garang2 aku buat kat kelas,
aku buat balik kat junior2 aku,
konon berangan nak jadi cikgu gak..
hahaha..
nasib bebudak 2 xngadu.

belum lagi???

fuhh!!!penat rupanye,bila dah kerja full time,nak tertonggeng tonggeng,dah rasanya badan aku ni,rasa macam nak seret seret je kaki aku ni bila di jadualkan waktu kerja a.m,asal lah kau lari wahai eiyla,dah menyusahkan aku dan yang lain lain,memang lah kau ni,tapi takpelah,dah tu yang kau nak kan,kang lain plak jadiknye,lagi haru biru dibuat nya.

Tuesday, April 6, 2010

TENGKORAK BETOL

geram nye,
punye lah lama masa aku bagi,
takkan xsiap2 lagi,
sampai bila aku nak kene tunggu ni,
baju tu,
baju sahaja,
xkan ambek masa 5bulan kot,
heay tolong lah,
diva pun tempah baju paling lama 3bulan tau,
aku ni orang biase je,
kalau baju 2 jahit cantek2 xpe gak,
ni nanti mesti sengget bengget...
lagilah aku hangen,
aku nak pakai baju 2 pergi kenduru kawen sepupu aku pun xdapat,
kawen jiran aku pun xdapat,
nak bantai kang orang tua,
pastu mesti cas mahal2,
tengkorak betol,
aduhai sabau je..
aku tunggu jumaat ni 09.04.10,
xsiap jugak,
g mampos aku nak ambek baju 2,
bayangkan aku hantau dari 10.11.09,


mengucap siti,mengucap!!!