BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 29, 2011

saya sangat letih!!!


saya sangat letih...
awak tahu tak??
saya sangat penat,awak tahu??

kenapa saya??
kenapa bukan awak,
itu bukan kerja saya,
awak faham tak???

tolong lah,
kalau semua kerja awak nak bagi saya buat,
siapa nak buatkan kerja saya,
sampai bila kerja saya tak siap???
dan awak nak tolong ke,saya buat kerja saya???

awak memang tak sayang saya,
awak tahu tak???
saya sangat letih,
buat itu,buat ini,
kadang-kadang tak sempat nak makan,
sembahyang pun selalu tinggal,
sebab nak tolong awak siapkan kerja awak,

tapi kerja awak merbahaya,
75% nyawe saya atas jalan raya,
dengan barang-barang awak yang saya kena tolong hantar,

bayangkan lah kalau jadi pape dengan saya,
ketika saya tolong siapkan kerja awak,
nyawe saya ibarat barang awak yang saya tolong tu,

kalau awak nak bertanggungjawab atas apa yang jadi kat saya,
saya sangat bersyukur,
sebab berbaloi lah kalau saya tolong awak kan???
tapi kalau sebaliknya!!!!


siapa nak bertanggungjawab atas saya,
sebab saya sudah ambil risiko,
awak tolong tanggung boleh???

saya tak suka nak bercakap benda yang sama berulang-ulang kali,
sebab saya bukan macam itu orang nya,
kalau saya mampu buat,saya buat.

moral:prihatin lah sikit kat nyawa saya,saya nak khawin c(:

Thursday, January 20, 2011

pujian di pagi hari


seronok nye senyum meleret...
aku pagi2...
yelah mana tak nye...
pepagi dah dapat pujian..."hanis u look so sweat today"
..
sebab hari ini kan hari jumaat,
mesti lah pakai pakaian yang sopan...
dan lazim nya aku akan pakai baju kurung...

banyak plak lah komen aku dapat pagi2 ni kan...

mungkin lah kan...
korang selalu tengok aku pakai baju seluar..
sempoi je...
lepas tu jalan pun agak sopan..
kan..

bile aku pakai baju kurung...ada kelainan pada mata korang,
sebab itu,korang pun sedap mata nak pandang...
hahaha...
(angkat bakul sendiri lah pulak),

apa-apa pun..
thanks...
sebab aku masih sopan di mata korang...
pada seketika waktu...

maknenye...
aku tak delah brutal sangat..

Friday, January 14, 2011

otak aku berfikir menggunakan lutot


Masaalah...
.........................................
mana-mana pun ada masaalah..
boleh ke aku hadap masaalah yang aku hadap sekarang.
dan akan datang???
berat wow!!
dan dalam banyak-banyak masaalah yang aku hadapi sekarang...
ada ke yang selesai dengan mudah nye...
ya allah,
berat nye bebanan yang engkau pikulkan di bahu ku...
....
dan aku jugak yang tidak boleh melihat masaalah orang lain...
sedang kan masaalah aku..
aku tak boleh nak selesai kan...
sekarang aku hanya perlu senyum dan ketawa kekadang je menyanyi...
untuk meringan kan masaalah yang aku tanggung!!
hope aku tabah!
amin..

kebebasan!!!

Asalammualaikum??
sihat bah kau???
ndak sihat jumpa dokter lah!!!
bukan itu yang aku mahu cerita kan..
....................................................................................................................................
KEBEBASAN!!!
apa yang aku mahu dengan tajuk di atas????
bebas melakukan apa yang aku mahu??
betol lah kot.
tapi sampai bila???
sampai bila,kebebasan yang aku dapat sekarang,
terus bebas??
aku tak suka orang lain bercakap banyak2 ngan aku,
tentang perkara yang aku tak suka nak dengar dan bahas kan,
sebab nye:
buat penat je ....
kau cakap lah banyak mana pun..
otak aku akan pikir 5bulan akan datang bila...
aku senang untuk berfikir tentang hari ini...
aku tak nak bagi kau sakit hati dengan sikap aku...
so!!!!
bebas kan aku...
lepas kan aku...
ini yang aku mahu sekarang...
sebab aku fikir untuk hari ini...
bukan besok atau lusa...
sebab aku menyusah kan hati kau,
perasaan kau,
tingkah laku kau...
aku tak nak kau mempertikai kan apa yang aku buat sekarang...
sedangkan aku dah bagi tahu...
apa yang aku mahu..
dan
tidak mahu..
memang lah kalau ikot kan...
aku berat sebelah..
aku tak fikir perasaan kau...
yang aku tahu..
tentang aku...
diri aku..
perasaan aku...
dulu kau yang mengajar aku,
penting kan diri,
sekarang kau suruh aku fikir untuk kau...
orang lain...
macam mana??
dulu kau pesan ngan aku...
kalau nak pergi mana2...
tolong bagi tahu kau...
bila aku bagi tahu..
itu tak boleh,
ini tak boleh.
hellow!!!
sampai bila aku nak jadi katak bawah tempurung??
bagi aku kebebasan yang aku perlu dan mahu.
sebab itu aku.

Sunday, January 9, 2011

berabuk...

uish berabuk dah blogg aku..
berkurun tak update ni...
sebok sangat lah 2 kan..
sampai tak sempat nak update walaupun se huruf...

macam cerita nak kongsi..
tapi masih tak sempat nak menaip lagi...
sebab..
banyak sebab...

yang aku boleh update kat sini ...
anak-anak buah aku dah besar semua nya...
dan itu menandakan aku ni...
dah sepatut nya apa yang patut...

tak gitu kak sabrina...
yang dulu tolong cepat2 sikit..
aku tak nak tunggu lame...
penat..
nanti tak sempat...
dah malas nak pikir...