BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 18, 2010

tukang urut di ofis rawang

aduh penat nye lah jejari aku yang shantek??
macam orang tua ni ha :)
hahaha...
lamenye tak urut mengurut..
2lah gatal pelawa buat ape..
kan dah kejang tangan...
{tiba-tiba teringat}
pasal mengurut lah ,
1pagi terpaksa kecoh..
beberapa tahun yang lepas,
sepupu aku melansungkan perkhawinan nya dengan pilihan hati,
di sebab kan masaalah keturunan jugak,
aku di pilih untuk menyental si badan pengantin lelaki pihak aku,
dengan ketekunan dan ketelitian yang amat lah terapi..
aku menjalankan tugas yang di beri..
dari malam ke pagi,
dari pagi ketengah hari..
di sebabkan keluarga besar aku ni..
dari keturunan agak besar jugak,
tidak semena-mena tangan aku kebas,
selesainya pekara itu,aku tak tau lah pulak ape punca nye..
siasat punya siasat rupanya..
depa tak bagi aku pengeras tu pasal tangan aku kebas....
................................
tadi pun dok menyental staff kat ofis...
tangan aku ni dah kemas..
tak tau la macam mane..

Monday, November 8, 2010

terlajak tidur lah cik badak

bertapa penat nye lah badan,
bertapa sengal nye lah urat-urat,
ya allah...
baru aku tahu macam nilah rasanya penat,
bila nak cari duit,
semalam 8hb.nov.10
masih di dalam musim perayaan deepavali..
dan macam biaselah..
staff2 kat city-link rawang akan buat perangai yang aku sendiri tak gemari
(pentingkan diri)
pandai cakap orang lain,
tapi didri sendiri pun buat,,
esok esok lusa aku pun buat perkara yang sama,
dah tahu tak dapat cuti,
datang lah kerja,
tak delah kami terkuntang kanting 2orang kat ofis ni hah...
kecian cik aiziz..
kene bawak lori,
kesian kak lang,siapkan kerja korang kerja kak lang tak siap2..
aku macam biase lah kalau boleh lori 2 pun aku nak bawak..
dah lah semalam aku kene bagun awal g kerja punya pasal,
balik pulak naik bas..
kat ofis pun aku dah penat,,
sampai je depan aku pun apelah lagi,,
menapak lah menyedarkan diri..
macam mane nak hidup susah,
samapi je rumah punye lah kebuluq,
petang semalam pun aku makan lambat kul 5pm..
power perot aku..
hahahaha..
sesampai je rumah,
memang langkah kanan,
emak baru je lepas masak meggie,
meggie pun meggie lah...
duduk jap..
rest rest kan body..
lepas magrib je..
ape lagi,
asalammualallaikum lah,
memang tak sedar ape dah,
cik ameerul kejutkan pun tak berkesan ape-ape kat aku,
mesti ameerul bengang kan,
sedar2 je pukul 1a.m,
tapi time aku sedar 2 aku dah mula lapar,
kalau tak,selamat sampai pagi,
aku pun bagun lah g dapor tengok arep ade kat dapor,
oder je..
nasi goreng 1,
pas tu aku siap2 kan lah barang aku nak g kerja..
pastu makanan aku pesan pun sampai..
(tak lah manjew yang di sangkakan)
aku sambung tidur balik kul 3a.m
harini ofis dalam keadaan yang tidak stabil lagi..
mati aku mati
:(
pagi tadi aku bagun kul 9a.m,
uish memang g kerja lambat lah kan..

Friday, November 5, 2010

jadi bibik kat ofis!!!!


semangat semangat..

pagi2 aku dah tersedarde ngan alunan bacaan al-quran,

rupanya jiran aku sudah kembali ke rahmatuallah,

al-fatihah..

tapi aku tak ingat lah pulak siapa namanya ....

pagi tadi mak ade cakap..


hmmm...

mula dari petang semalam angin dalam badan aku semacam,

panas je hati aku ni,

nak mengamok je kerjanya..

ngan pangai adik beradik aku yang masing-masing buat hal sendiri,

tak pe,

aku ingat...



yang ariff,

sebok lah die nak beraya2..

pastu tak reti nak balik,

macam mana aku nak pergi kerja,

eayyyyyy.......


yang afiq pulak,

kurang hajar ngan aku tak habis2,

sabar siti..sabar..


hari ini aku pergi kerja,

kemain lagi laju..

mengenakan baju purple..

yang baru di beli di pasar malm tun teja malam tadi..

kuikuikui...

jalan lenggang..

keter motor sumea nak tak nak je bergerak..

aku masuk ofis pun awal harini..


TAPI..


ofis berterabor..

macam kapal pecah..

aku pun ape lagi dengan semangat nye..

senseng kaki seluar ...

operasi mengemas ofis lah..

dari depan bwak ke toilet aku sental..

hambek kau...


geram aku..

eay macam mane lah dorang ni boleh buat kerja dalam keadaan yang..

OMG


penat penat...

Wednesday, November 3, 2010

saya sedang sengal...



happy deepavali pada semua kaum indian..


satu corak bagi rakyat malaysia yang azalinye..


akan menyambut perayaan sesama sendiri tanpa mengira kaum..


sangat best,


aku pulak terasa macam nak balik kampung..


semua dah cuti aku je tengah kerja..


kat ofis pun tinggal 2orang...


sorang lagi dah ke langit..


aku kat belah belakang melayan fb dan blogger..








baru-baru ni rumah aku ade buat 1 majlis,


cukur jambul..naik buaian,tahlil,dan sambut 1st birthday boy ammar-daniel b sahaini.


sangat lah meriah...


tak menang tangan tak cukup langkah kami sekeluarga di buat nya,


tapi sangat lah puas hati,


walaupun ade yang tak sempurna di mata kami..






kalau macam ni,


nijelah gaya2 dan cara2 nak mengeratkan silaturohim yang makin jauh dan rengang...


Tuesday, November 2, 2010

hari2 gila....

mcm biase..
hari2 gila aku datang tanpa mengira waktu yang tepat dan sempurna...
macam2 bende aku kene hadapai..
kalau x bukan manusia lah namanyakan kan kan kan??

hari ini,hari aku sempurna sedikit,
walaupun ade je aku nak ngelat dan buat-buat hebat....

harini 3hb,
dan aku baru je mula kerja baru aku dalam lebih kurang 3minggu yang lalu..
tempat keje baru dekat sungai 2..
menghala ke tol rawang,
tepi jalan je..
kurier servis(betol ke aku eja)hahahahaha...

macam biase jugak,
setiap hari aku akan lenjan motor 125honda cik ariff ahmad safian,
sementara die xkeje kan..
aku lah tolong pakai kan...

duit dalam tangan pun xdek ni..
aduh dunia....
sakit wooo..
semenjak aku keje,
aku punye lah saving gileer2...

mana nak cekau bro..
dah lah duit xde..
saving2 je hidup aku ni...

...........................................................................

Sunday, September 5, 2010

sengal nye bahu-bahu ku


dan merayau lagi,
hahahaaa,
yelah mentang2 dah ada lesen,
kereta aku xde,
tapi boleh di katakan kerap jugak lah aku bawak kereta,
sebab nye tolong jadi drebar,
hahahaha...
apa boleh buat,
kita kan jiran,
rukun tertangga kene serapkan dalam diri,



hari ini lokasi,
bandar rawang(banyak lah cabangnye)
nasib lah xpose,
tapi agak penat mengalah orang puase,
aku lah drebar dan akulah bibik
adowh!!!



bahu bahu ku mula trase sengal,
sebab kene dukung budak yang baru mahu berjalan tapi malas angkat pungkok,
yang lain kan mahu shopping,
akulah yang kene dukung,
bantai lah plak..
tidow(sian ahktar penat ikot ibu shopping)
lagi lah sengal bahu aku,
tonggang terlabik aku dukung budak 2,
last skali ibu die beli kan pendokong baby(hilang beban bahu aku)


tapi pun masih bermasaalah,
budak ni gayat nak duduk dalam pendukung baby,
jenoh pujuk..
dah macam ape dah yang aku pun..
hah..


itu baru anak orang,
kalau anak aku,
xtau lah dapat bende yang same ke x.

Saturday, September 4, 2010

merayau je tahu!!!



apesal boring???
entah xtau,
kenapa boring??mungkin boring kot.
owh boring???
ye saye...

hari hari aku g kerja,
kerja aku,
bukak kedai,
sapu kedai,
mop lantai,bukak cc tv,
bukak pc,
bukak mozilla firefox,
bukak fb,
bukak riuh pagi era,
bukak semua yang aku nak bukak,ni lah kerja aku hari2,
tapi gaji masyuk,
mana datang pun aku xtau,

adelah 1hari tu,
ni hari aku xtau lah,
aku nak balas dendam ke ape ke..
jelme pulak lak,
budak yang ambek lesen sama ngan aku kan,
hah ape lagi,


dan dan la..
ajak budak 2 merayau..
padahal time kerja,
tengah2 panas ku redha,
dah bosan sangat lah 2,


xjauh pun merayau nye..
slayang mall.

Tuesday, August 31, 2010

nasib tak kantoi ngan paksu ;)

shuuu...
diam ;)
ni la sarapan aku hari ini-xpuase-

ceritanya begini:
sudah 3 4malam aku rasa tidak enak badan,
asyik nak marah je,
sasaran nye ariff,
tempat lepaskan kemarahan sesiapa yang berdekatan,

01.09.10
malam tadi perot rasa lain mcm sangat,
tapi diamkan diri,
kalau tak,
habis 1 rumah kene marah,
sakit sangat perot,
pun dah rasa lain je hati ini,
teka punya teka,
teett ;)
hahaha..
bendera merah dah naik..
xsuke xsuke ;(


makkkk....
xboleh puasa(nada tidak suka akan keadaan,merenggek)
heheheiy padan muke(nada memerli tindak tanduk aku)
apalagi terus terkam hp,call ameerul,
aku:"aaarghhh.....ameerul,xboleh puase,xsuke lah..baru brangan nak full this year"
ameerul:"perempuan,biasalah"(nada gelak)
aku:"kau memang,oklah bz kan,buat assgment,bubbye"
ameerul:"jangan nangis"
tut tut tutt.....

ZZZZZzzzz...
aaa sakitnya perot(senggugut)
"mak sakit perot,mak xmandi lagi eh"(nada gelak)
bummb(sambung tidur,tempat trapi)
"asalammualaikum?"
"sapalah pulak?"(dalam hati,sambil jawab salam)
owh paksu rupanya..


bagun,salam paksu,masuk bilik sikat rambut(banyak rambut gugur;*)
capai towel,mandi,siap2,
g dapur masak air..
hahahah..
siap bancuh milo+nesscafer=......(sedapnye)
kelenting kelenting(perlagaan sudu dan cawan)hahaha..
mintak2 paksu xmasuk dapur(dalam hati)

selesai semua...
start motor..
vroom vrooom
g kerja...


~the end~

Monday, August 30, 2010

malam MERDEKA tadi


hujan hujan,
macam nak kua g danau ni??
"arep ni,lambatlah!!"
jam dah pukul 10pmhari dah malam,
mula lah aku nak mengamok ni,
sabar menanti jawapan.
hujan dah reda,
siap-siap cepat..
punyalah nak berjalan,
hujan pun xhirau,
perjalanan di mulakan dengan "bismillahhirohmannirohim,ya allah selamatkan lah perjalanan kami 3beradik,amin"

1.arep(motor lagenda abah)
2.aku & 3.fatin(motor buruk arep)
yang tertampal huruf (P)

sebenarnya motif kitorang gerak danau 2,
untuk kutip barang-barang arep kat ofis die,
sempat jgk lah on9.
sampai2 je..
danau,
mak ai,ramai gile orang,kereta berpusu-pusu.
sewel jugak lah aku dok cilok2 celah2 kereta,
bahaya2,kalau lah tersepit,


ingatkan nak singgah lah jugak danau 2,
tapi mengenangkan hari,waktu ngan orang2nye,
harapan jelah,

dah siap-siap kutip barang kitorang pun balik,
on the way balik rumah,nampak bungga api(tengok jam kat tangan 12.10a.m,tapi xperasan 2bungga api merdeka,dalam hati kata,"sapa lagi lah yang main bungga api malam-malam ni"),nampak roblock,haha,
nampak kereta berenti tepi jalan,

malam tadi aku bawak laju,sampai meter motor 2 pun xnaik2,
mata berair,sampai skang pedih,kalau tengok mata aku malam tadi,macam anak puntianak,merah je..
"pulangkan"hahaha..


sampai je rawang,
singgah petronas,
isi minyak,
sambil berjalan nak pergi bayar kat kaunter,
adelah pulak hamba allah,
memberi salam,
alhamdulillah,
siap pesan lagi"bawak motor elok-elok"aku pun senyum dan angkat tangan tanda setuju apa yang di pesankan walaupun tidak dikenali,

vroom
vrooom..
hantar fatin balik rumah,
singgah 7e beli topup
celcom rm5
maxis rm5

dan lokasi terakhir "rumah abah",
12.45a.m

the end~

......geram......


(muke menahan kesabaran)


tersangat lah geram,
uish harini banyak kali aku menagamok,
mane taknye..
sakit hati aku,

1.manusia yang tak faham bahasa
2.waktu kerja tapi tak de pekerja
3.topup hp dah abis
4.nak menyampuk cakap orang lain
5.aku bosan

begang aku ni,mau aku tampa2 orang kalau ade depan aku ni,
menyirap plak hati ni hah,
dah lah puase,
sabar ajelah..

mana arep ni..
kang aku mengamok kang marah aku balik..

sengal la~~

talifon xnak angkat lak 2,
sah2 lah sasaran utama mak aku,
xpasal kene marah salah orang len,orang len kene,
ni yang aku xsuke ni,
aku memang mcm ni,
sorang salah semua kene..


Sunday, August 29, 2010

ramadhan 2010

30.08.2010
1.18a.m
4tahun genap arwah tok aku,
pergi meninggalkan kami,
kehilangan nya amat lah dirasai,
apabila hari semakin menjelang aidilfitri
(al-fatihah)

lebih kurang 11hari lagi,
umat islam menyambut raya merdeka dari puase,
sudah banyak cabaran yang di beri,
mungkin secebis dosa2 kita,
terhapus-allah hualam-
siapa tahu?

hari hari akan datang lagi dasyat cabarannya,
redho dengan ketentuan illahi,ingat men ingati,
berdosa supaya hari esok lagi baik dari hari ini,
ya allah,ya tuhan ku,
semoga engkau memberkati hidup aku di dunia dan akhirat,
semoga engkau mengampuni dosa dosa ibu bapaku,adik beradikku,sahabatku,
dan aku hanya lah manusia kecil,
murahkan lah rezeki ku,bukakanlah pintu hati ku,
amin.

lama sudah aku x buat karangan ni.
banyak cerita nak kongsi,
tp di sebabkan otak aku yang serabut,
tak sempat nak menaip.

nanti share ;)

Tuesday, May 25, 2010

YAHOO,BOLEH BAWAK KAPAL SELAM...

gembira rasa dalam hati,ada taman kupu-kupu,
itu bukan apa yang ingin aku sampai kan.
25.05.2010
hari menakotkan kau,
hari ini adalah hari test komputer,
untuk melayakkan aku mengambil lesen motor dan kereta,
seawal pagi aku bagun untuk hadirkan diri ke tempat sepatotnya,
tapi lambat jugak sampai,
sesampai sahaja aku di pusat untuk mengumpul diri,
hanya yang pergi adalah 2orang,
aku dah razali,
duduk rileks sebentar tanpa berboenor,
mengulangkaji merajinkan diri,
semangat aku bawak sampai ke dalam kereta yang di pandu abang boy,
laju ya amat,
terasa macam naek kapal terbang,
melayang-layang punggung aku,
destinasi yang past5i dan tepat,
"ok boleh daftar nama"
tunggu giliran,
ujian pertama aku dengan hanya berbekalkan,
"bismillah'
memulakan menilik soalan2 di beri,
sampai je soalan no5,
razali keluar,
'dalam hati"aphal budak ni?"
soalan tamat dan markha yang aku perolehi,
41/50,
1je lagi melayakkan diri aku,
aku pun duduk melabuhkan buntot,
"kau aphal keluar awal?"
"buta warna lah"
huh hampeh,
aku kene tunggu lagi sejam untuk layak kan diri sesunguh2nya,
dan
kali kedua aku dapat ,
44/50
yahoo,boleh bawak kapal selam,
hahaha,

Friday, May 7, 2010

MADU EMAK,RACUN AKU

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ selamat hari emak,emakƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ


selamat hari ibu,itulah perkataan yang kita selalu dengar,setiap kali,hari ibu mengujung tiba,sebenarnya hari2 boleh jadi hari ibu,tapi gatal nak jugak tunggu hari yang sepatutnya,

banyak sebenarnya nak kongsi dan di cerita kan,tapi tak reti nak sampai kan,tapi yang selalu nye macam ni lah,madu emak,racun aku,pape pown mekaseh mak,sebab mak ct jadi mcm ni,baek buruk ct,heheiy,mekaseh jugak,sebab jadi kawan dunia dan biarlah sampai akhirat jugak~uish nak naggis rasanya~

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sayang emak.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ




Tuesday, April 20, 2010

3 dalam 1-kesian budak mastura-


perkara yang di rancang rancang yang tidak menjadi,nasib aku tak sakit hati,pertama rancang mahu ketemu azuah si budak gemok di PLKN sepang,tapi apa kan daya,bala menimpa si mas bertubi tubi,kesian budak mas,rabu kunci rumah tetinggal dalam bilik yang sudak terkunci,khamis sesat mahu ke shah alam tapi sampai ke sungkai perak,jumaat berlanggar dengan kereta saga lama,hemmm nasib lah mas,kene mandi bunga tolak bala,hahaha,tapi pasal kunci rumah dah sempurna,abah tolong pecah kan pintu,cubgkil baik2 supaya tombol pintu tidak menjeri;),kereta pun dah siap,hantar kat bengkel kawan abah is PAK ABU,dan selesai





*moral pastikan semua dalam keadaan teratur dsan sempurna

Saturday, April 17, 2010

BUDAK KECOH!!!

penat penat,
adowh penat nye,
letih nye,
dah la malam tadi tidur lambat,
pagi pagi kene bagun awal,
adoi..
atirah jangan lah bising,
sape lah yang janji ngan budak ni nak g mandi kolam,
hah selagi tak dapat selagi tulah die bising,
ni mesti mak aku,
yang kakak aku ni pun satu,
dah tahu aku mesej pagi2,
datang lah ambek,
ni adek die nak tidur pun tak senang,
ngan teriak mahu mandi kolam,
dan takot kucing,
"takut,takut"
adoi.,,
terpakse lah redekan,
bawak pergi tewngok sungai,tupun kalau tak pujuk,
mau sungai tu die mandi"terjun"
after that,
bawak g beli nasi lemak,
n
bawak teman basuh baju & sidai kain,
dah siap sume,
bawak die masuk bilik,
sebab nye umi n adik die dah tidur,
kang bantainya die memekak,
abis punah"mimpi umi".

Friday, April 16, 2010

PEHA & BETIS

penatnya!!!!
ya allah,baru harini aku terasa penat yang amat,
sebab nya sebelum ni,
memang aku tak reti ape itu perkataan penat,
padam muke aku,
nak sangat,
after balik je kerja,
aku pun memulakan langkah,
setapak demi setapak,
dan bahu memikul bebanan,
beg sandang & beg tepi,
-berisi keperluan aku yang jarang di gunakan-
-berisi foto-foto example-
untuk di tayang di tempat kerja,
berjalan sambil huyung hayang,
melihat gelagat budak budak sekolah,
yang masih menunggu penjaga,
yang tak kunjung tiba,
jam di tangan hampir menunjuk 6.50p.m,
apalah nasib korang bebudak,
nasib lah dulu aku masuk dan balik sekolah sesuka hati aku,
tanpa menunggu penjaga kunjung tiba,
-masaalah-
langkah aku semakin perlahan dek kerana bahu ku yang sudah mulai rasa sakit,
berjalan seperti biasa..
menerusi selekoh di hadapan rumah doktor rasyid,
kedengaran bunyi motor yang semakin perlahan menghampiri aku,
teren teren..
angah mail..
-balik ke?-
tumpang...
vroom vroom..
sllow ah plak..
adow!!!
sampai je ke rumah abah,
mandi..
bersihkan diri & berkemas diri,
terus tidow...
fuyoooo
dunia ana yang punya lah..

Wednesday, April 14, 2010

tibe2 teringat

hahaha..
rasa macam nak ketawa besar2 je,
tapi xboley kang kene tegur,
dengan encik saha n arep-my bro-
penat sungguh aku duduk kat atas kerusi ni,
arini je aku dah merempat rempat tempat,dari sofa utama ke kerusi arep,
kerusi num 2,3 dan skang kerusi num 4,
adowh,
humm sambil layan myspace,facebook&ym,
tetiba kepala tengkorak ni teringat,
zaman sekolah rendah dulu dulu,
dah berkurun aku tinggal kan,
sekolah tu pun sekarang dah di naik taraf,
semue dah bertingkat tingkat,
cume xdek liff,
n still sape cikgu2 yang mengandung dapat bersenam sambil mengajar,
macam zaman zaman aku dulu,,
mane2 cikgu yang kene ngajar kelas atas2-padahal kelas yang tersenarai last-
akan mendaki anak anak tangge-ngeri-
naik gayat,
turun menjunam,
baek baek cikgu,


sebenarnye gini cerita aku,
dulu time aku darjah 4-6,
after exam,
kitorang dah rileks,
sampai cikgu ramlah salleh 2,
xlarat nak jage,
sampai pembaris panjang patah patah lah kitorang hal,
semua dah rileks,konon nye boley buat hal sendiri,harapan le,
dan cikgu akan berpesan begini,
"esok boley bawak mainan sendiri ye"
hemmm
ape lagi macam macam lah kawan aku bawak..
batu serimban lah,congkak lah,tali bett lah.uno&dll,


yang ni pulak,
jenis xpaham bahase,
asik nak meminjam nye kerjanye,
semua mainan orang kau nak belasah,
xdapat je merayau,
sampai lah satu tahap,
kitorang2 ni yang naqal lagi belaka,
di tugaskan untuk jage junior,
bebudak darjah1-3,
heh ape lagi,
aku lah guru besar,
hahaha..
yang best 2,
ape yang cikgu garang2 aku buat kat kelas,
aku buat balik kat junior2 aku,
konon berangan nak jadi cikgu gak..
hahaha..
nasib bebudak 2 xngadu.

belum lagi???

fuhh!!!penat rupanye,bila dah kerja full time,nak tertonggeng tonggeng,dah rasanya badan aku ni,rasa macam nak seret seret je kaki aku ni bila di jadualkan waktu kerja a.m,asal lah kau lari wahai eiyla,dah menyusahkan aku dan yang lain lain,memang lah kau ni,tapi takpelah,dah tu yang kau nak kan,kang lain plak jadiknye,lagi haru biru dibuat nya.

Tuesday, April 6, 2010

TENGKORAK BETOL

geram nye,
punye lah lama masa aku bagi,
takkan xsiap2 lagi,
sampai bila aku nak kene tunggu ni,
baju tu,
baju sahaja,
xkan ambek masa 5bulan kot,
heay tolong lah,
diva pun tempah baju paling lama 3bulan tau,
aku ni orang biase je,
kalau baju 2 jahit cantek2 xpe gak,
ni nanti mesti sengget bengget...
lagilah aku hangen,
aku nak pakai baju 2 pergi kenduru kawen sepupu aku pun xdapat,
kawen jiran aku pun xdapat,
nak bantai kang orang tua,
pastu mesti cas mahal2,
tengkorak betol,
aduhai sabau je..
aku tunggu jumaat ni 09.04.10,
xsiap jugak,
g mampos aku nak ambek baju 2,
bayangkan aku hantau dari 10.11.09,


mengucap siti,mengucap!!!

Tuesday, March 30, 2010

PLKN,KAROAKE,& BANJIR


29hb,pagi pagi lagi aku dah bagun,pukul 7a.m
subuh tak pun,
bagun tupun sebab nak pergi hantar budak azuah kat stadium MPS
untuk daftar diri ke kem PLKN.
sampai sampai je dah terasa dah bahang nak nanggis lah bagai,
tengok sekeliling semua macam nak xnak je pergi PLKN panggilan ke 2,
bagi aku dah xbest,
sebab aku dulu pergi pun panggilan pertama,
tapi kene mohon..
hahaha..
bile semua dah settle,jurulatih pun panggil..naek bas..
lagi lah sedih yang menghantar ni...
ramai lah jugak bebudak yang aku jumpe..



lepas je hantar azuah,
dah berangkat semua naik bas,
kitorang pown apa lagi,
aku,mas,nabila & raziana,
mule lah cadang macam2 nak g sane lah sini lah,
padahal semua kerje,
tapi semua xsedar diri,
apa lagi..
pergi wangse maju ah.
wangsawalk..
karoake sakan,
mas ah g bantai ambek 2jam..RM36.00
hah layan...



balik je rawang sampai je templer,
peah apa lagi hujan turun dengan lebatnye ah..
banjir padang umah aku..
klau hanyur pun kompom tak tinggal kesan

Tuesday, March 23, 2010

BILE AKU NAK JADI CINDERELLA*yg sopan*


ni lah ayat nyata yang selalu aku kene hadap,
kalau tak dengan adik beradik kechentaan aku,
mesti
dengan kekawan berbanggang aku,

*BILE AKU NAK JADI PEREMPUAN SOPAN*

aku pun nak tanye jugak bile aku nak jadi macam tu,
bukan tak nak lah,
memang teringin gile nak jadi perempuan melayu,
tapi aku dapat makan tak nak berhenti,
tidur lagi lah,
malas jangan cakap..
kurang di garam berlebih lebihan,
macam mana ke gaya nye


*one day&u see*

TIBE TIBE RASA NAK NANGGIS

.....uwaaaa aaaaa.....
bodoh lah,
dah 3ari aku rasa jarum jam kat tangan aku ni lambat sangat berdetik,
aku rasa dah canggih dah bateri yang aku pakai,
asal lembab sangat kau ni jarum,


padahal atau yang sebenarnye,
memang hati aku yang tak tenteram,
sebab orang orang sekeliling aku,
ada yang nak pergi kem,
ada yang nak berhenti kerja,
ada yang jauh dari mata,
ada yang ada macam tak ada,


alahai..
tak best betol lah..
mana senue orang yang ramai ramai dulu..
nak korang balik..
budak tadika,
sekolah rendah
&
sekolah meneggah
bebudak game...
ish xbest aa..
aku sorang sorang macam ni


dekat umah aku pun bende yang sama jugak..
kakak pun dah jarang datang,
ayong lama tak jumpa,
sape lagi,
sape lagi aku nak sebut ni..


*tak suka*

Sunday, March 21, 2010

lepas ni mesti dah xbest kan!!!


laju nye jari jemari aku yang menglupas lagi tidak lawak menekan bebutang papan kekunci,laju lagi titisan peluh aku turun dari dahi,
akibat kepanasan di dini hari,


skang jam menunjukan 3.02pm bersamaa 22.03.10 hari isnin,
jap ag petang sikit aku nak pergi kerja udah,
tadi keluar sekejap pergi pekan rawang menemani si azuah buah hati aku,
untuk ambel ic die yang hilang 3minggu lepas di templer park..
*mandi xajak aku lagi*


tapi xsiap lagi ic nyee..
penat pergi jelah..
dan waktu balik tadi kitorang ade singgah tesco jumpe nabila..
sebab lepas ni azuah nak pergi PLKN kat sepang..
lepas ni mesti dah xbest..
sebab si buah hati jauh dari mata,
xde tempat nak mengumpat dan mengata

bosan nye!!!
dah lah xde ramai kawan,
yang ade pun semue sengal ubi..
beserta sewel..

xpelah janji dapat manisan ape yang aku dapat tahun 2009 ekr..
same2 adil..
ok..
buat intan nadiatul azuah binti ramli..
miss aku yep..
lupe aku bantai kau..
rindunye..
walaupun sekarang kau ade sebelah aku..

Sunday, February 14, 2010

ADA JUGAK YANG KENE TERAJANG NGAN AKU NIH

sakit nye lah hati aku,
apa masalah hah???
aku xusik orang pown aku kene,
aku usik lagi lah aku kene,
taime aku xnak bergurau lah kau sebok nak usik lah nak cuit lah nak jentik lah,
aku takut satu hari nanti aku terTERAJANG KAU,
hah..
nanti dah jadi bala lain pulak,
biase lah mula-mula gurau,
pastu tsunami,
macam xfaham perangai manusia sekarang.


jadi;
jangan lah usik aku time aku diam.
lagi afdol

Thursday, January 28, 2010

ORANG PUTIH SAY&ORANG HITAM KATA

sebok lah bebudak ni..
orang bersembang die,nak jugak bersembang..
cerita punya sembang,
tiba-tiba terkeluar lah topik anak-anak,
si kak ieyla cerita pasal karenah anak nya yang sesuka hati nak buat apa,
aku pun,
dan tiba giliran nabila,
cerita yang agak menarik dan terbahak jugak,
bergini cerita nya,

pada suatu pagi,
si ibu memandikan si anak yang berusia lingkungan 7-8tahun,
si ibu berkata pada si anak,
dalam pelat kedah,
si ibu:"adik kalau nak tau,ayaq ni orang putih panggil water"
kata si ibu menerangkan pada si anak sambil dimandikan,
si anak:"owh water,"
dan
si anak:"abis tu ibu,kalau orang putih panggil water,orang hitam panggil apa??"
dalam terkedu dan agak terkerjut mendengar soalan yang di aju kan oleh si anak,
si ibu terus memandikan lalu mendiamkan diri tanpa sebarang jawapan..
sebab memang xde jawapan pun


=soalan??
kalau orang putih panggil air itu water,
orang hitam panggil water itu apa??

by me

Saturday, January 23, 2010

perangai gila bebudak sekolah

apalah masalah bebudak zaman sekarang ni,
lagi-lagi junior kita,
dah lah tu,gaduh bende kecik,
di besar-besarkan,
dan di hebat-hebatkan,
hebat sungguh korang ni,
hebat si perempuan hebat lagi si lelaki yang macam perempuan gamaknya,
dulu kawan sampai mati kononnya,
sekarang pasal sebiji telur,sanggup berbunuh-bunuhan,
samurai lah,longkang lah,ayat apa lagi yang tak keluar dari mulut korang,
gak mengerikan aku,
woiii bebudak jangan lah sampai di gelar tempat kita ni,
tempat tidak selamat!!!
yang nak berperang beriya-iya tu kenapa???
konfom ke korang dapat pegang tempat yang sedia ada???
bawak-bawak lah taubat wahai junior ku...
tidak dapat pahala,tapi dapat dosa,
itu yang korang nak ke?
penat je korang gaduh,
sebab nye bukan dapat apa,
lagi sakit hati adalah,
so kepada si mulut mulut puaka,
puaka lagi mulut aku,
rasanya lah,
jangan layan mereka!!!
kan masing-masing kan dah besar,
tak malu ke?
nak orang panggil kita,
op's korang bebudak terencat??
buat kene gelak aje.

Friday, January 22, 2010

PEREMPUAN GILA

geramnye aku,
ceritanya begini,
3hari yang dah berlalu aku bekerja di dalam satu kedai yang agak best sebabnya kedai tu jual baju kurung yang sudah pun siap di jahit,dan harga yang berpatutan,
tetapi apa yang membuatkan aku sakit sangat hati dan rasa macam nak tarik je tudung si perempuan gila adalah,
apabila si perempuan gila mula berbicara,
aku dah start geram dah ni,
korang bayang kan lah,
"bayangkan"
masuk kerja pukul9.30am balik 10.30pm,
biasalah nama pun kerja,
tapi bila start je kedai tu bukak,
wah mulut si perempuan gila pun lancnag berkata-kata,
seronok mengata orang yang lalu lalang di hadapan kedai,
ya allah,
sorang dua aku boleh terima lagi chorr,
ni kalau 10 orang yang lalu,
10 10 lah die nak mengutuk mengata,
dah berdosa dah aku ni,
klau xde sapa sapa yang boleh di jadikan sasaran mulut puaka,
habis tiba tiba oarng kampung pulak yang di jadikan bahan bualan,
nak mam*** dah si perempuan gila ni,
sampai kan satu hari tu,
mulut die berceloteh sama hebat dengan si murai gamaknya,
dasyat.
sampai aku nak nagis lah satu hari tu,
last sekali keputusan aku,
aku berhenti,
walaupun keje kat situ ok,tapi kalau aku tunggu aku pun sama je buat dose.
*moralnya:kerja cara halal,bukan mulut dan tangan sama hebat.

Friday, January 15, 2010

lame gila

asalammualaikum???
lamanya aku xupdate blogg ni,
dah macam-macam jadi kat aku dan korang kan?
mesti punya,
arini aku nak share 2 3 perkara dan story,
pertama,
masuk je awal tahun kita ramai-ramai sambut hari lahir afiq dan ariff
yang ke 14tahun dan 24tahun
dah tua dah bebudak ni..
hahaha
kedua,
sakit???
mula-mula aku demam,
pastu melarat sakit sikit 2 aku je yang tahu dan ada segelintir nye ah,
lepas elok yang itu
yang ini pulak mai,
badan ku panas dan sitiuasi sangat tidak selesa,
mata aku sakit..
aku garu-garu
oiwh sakit!!!
rupa nye naik ketumbit
lagilah terbatas pergerakan aku
sebab mata aku cemer&sepet sebelah
gila sangat kelakar,
tapi bukan lah ketumbit biasa,
beberapa jam selepas itu ketumbit menjadi nanah,
bila aku picit wau..
sakit lah sengal,
agak beberapa hari juga lah,
aku menahan sakit,
bila aku rasa macam nak pergi berjumpa doktor,
esok paginya,
ketumbit dah pun pecah dah surut,
dan ini,
badan aku agak panas dan pergerakan aku malas macam selalu,
mulut aku sakit,
rupanya ada ulse,
dan semalam,
tolong kakak aku bekerja di ofis skyneet,
tapi di transfer ke perodua untuk apa-apa ntah,
aku pun ikut je sepupu ku,
yang sama kerja dengan kakak aku,
buat punye buat kerja sampai siap dan berjaya,
tapi malang kakiku pula cedera,
tersangkut kat barang-barang perodua yang satunya seberat 20kg.
the end