BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 18, 2010

tukang urut di ofis rawang

aduh penat nye lah jejari aku yang shantek??
macam orang tua ni ha :)
hahaha...
lamenye tak urut mengurut..
2lah gatal pelawa buat ape..
kan dah kejang tangan...
{tiba-tiba teringat}
pasal mengurut lah ,
1pagi terpaksa kecoh..
beberapa tahun yang lepas,
sepupu aku melansungkan perkhawinan nya dengan pilihan hati,
di sebab kan masaalah keturunan jugak,
aku di pilih untuk menyental si badan pengantin lelaki pihak aku,
dengan ketekunan dan ketelitian yang amat lah terapi..
aku menjalankan tugas yang di beri..
dari malam ke pagi,
dari pagi ketengah hari..
di sebabkan keluarga besar aku ni..
dari keturunan agak besar jugak,
tidak semena-mena tangan aku kebas,
selesainya pekara itu,aku tak tau lah pulak ape punca nye..
siasat punya siasat rupanya..
depa tak bagi aku pengeras tu pasal tangan aku kebas....
................................
tadi pun dok menyental staff kat ofis...
tangan aku ni dah kemas..
tak tau la macam mane..

Monday, November 8, 2010

terlajak tidur lah cik badak

bertapa penat nye lah badan,
bertapa sengal nye lah urat-urat,
ya allah...
baru aku tahu macam nilah rasanya penat,
bila nak cari duit,
semalam 8hb.nov.10
masih di dalam musim perayaan deepavali..
dan macam biaselah..
staff2 kat city-link rawang akan buat perangai yang aku sendiri tak gemari
(pentingkan diri)
pandai cakap orang lain,
tapi didri sendiri pun buat,,
esok esok lusa aku pun buat perkara yang sama,
dah tahu tak dapat cuti,
datang lah kerja,
tak delah kami terkuntang kanting 2orang kat ofis ni hah...
kecian cik aiziz..
kene bawak lori,
kesian kak lang,siapkan kerja korang kerja kak lang tak siap2..
aku macam biase lah kalau boleh lori 2 pun aku nak bawak..
dah lah semalam aku kene bagun awal g kerja punya pasal,
balik pulak naik bas..
kat ofis pun aku dah penat,,
sampai je depan aku pun apelah lagi,,
menapak lah menyedarkan diri..
macam mane nak hidup susah,
samapi je rumah punye lah kebuluq,
petang semalam pun aku makan lambat kul 5pm..
power perot aku..
hahahaha..
sesampai je rumah,
memang langkah kanan,
emak baru je lepas masak meggie,
meggie pun meggie lah...
duduk jap..
rest rest kan body..
lepas magrib je..
ape lagi,
asalammualallaikum lah,
memang tak sedar ape dah,
cik ameerul kejutkan pun tak berkesan ape-ape kat aku,
mesti ameerul bengang kan,
sedar2 je pukul 1a.m,
tapi time aku sedar 2 aku dah mula lapar,
kalau tak,selamat sampai pagi,
aku pun bagun lah g dapor tengok arep ade kat dapor,
oder je..
nasi goreng 1,
pas tu aku siap2 kan lah barang aku nak g kerja..
pastu makanan aku pesan pun sampai..
(tak lah manjew yang di sangkakan)
aku sambung tidur balik kul 3a.m
harini ofis dalam keadaan yang tidak stabil lagi..
mati aku mati
:(
pagi tadi aku bagun kul 9a.m,
uish memang g kerja lambat lah kan..

Friday, November 5, 2010

jadi bibik kat ofis!!!!


semangat semangat..

pagi2 aku dah tersedarde ngan alunan bacaan al-quran,

rupanya jiran aku sudah kembali ke rahmatuallah,

al-fatihah..

tapi aku tak ingat lah pulak siapa namanya ....

pagi tadi mak ade cakap..


hmmm...

mula dari petang semalam angin dalam badan aku semacam,

panas je hati aku ni,

nak mengamok je kerjanya..

ngan pangai adik beradik aku yang masing-masing buat hal sendiri,

tak pe,

aku ingat...



yang ariff,

sebok lah die nak beraya2..

pastu tak reti nak balik,

macam mana aku nak pergi kerja,

eayyyyyy.......


yang afiq pulak,

kurang hajar ngan aku tak habis2,

sabar siti..sabar..


hari ini aku pergi kerja,

kemain lagi laju..

mengenakan baju purple..

yang baru di beli di pasar malm tun teja malam tadi..

kuikuikui...

jalan lenggang..

keter motor sumea nak tak nak je bergerak..

aku masuk ofis pun awal harini..


TAPI..


ofis berterabor..

macam kapal pecah..

aku pun ape lagi dengan semangat nye..

senseng kaki seluar ...

operasi mengemas ofis lah..

dari depan bwak ke toilet aku sental..

hambek kau...


geram aku..

eay macam mane lah dorang ni boleh buat kerja dalam keadaan yang..

OMG


penat penat...

Wednesday, November 3, 2010

saya sedang sengal...



happy deepavali pada semua kaum indian..


satu corak bagi rakyat malaysia yang azalinye..


akan menyambut perayaan sesama sendiri tanpa mengira kaum..


sangat best,


aku pulak terasa macam nak balik kampung..


semua dah cuti aku je tengah kerja..


kat ofis pun tinggal 2orang...


sorang lagi dah ke langit..


aku kat belah belakang melayan fb dan blogger..








baru-baru ni rumah aku ade buat 1 majlis,


cukur jambul..naik buaian,tahlil,dan sambut 1st birthday boy ammar-daniel b sahaini.


sangat lah meriah...


tak menang tangan tak cukup langkah kami sekeluarga di buat nya,


tapi sangat lah puas hati,


walaupun ade yang tak sempurna di mata kami..






kalau macam ni,


nijelah gaya2 dan cara2 nak mengeratkan silaturohim yang makin jauh dan rengang...


Tuesday, November 2, 2010

hari2 gila....

mcm biase..
hari2 gila aku datang tanpa mengira waktu yang tepat dan sempurna...
macam2 bende aku kene hadapai..
kalau x bukan manusia lah namanyakan kan kan kan??

hari ini,hari aku sempurna sedikit,
walaupun ade je aku nak ngelat dan buat-buat hebat....

harini 3hb,
dan aku baru je mula kerja baru aku dalam lebih kurang 3minggu yang lalu..
tempat keje baru dekat sungai 2..
menghala ke tol rawang,
tepi jalan je..
kurier servis(betol ke aku eja)hahahahaha...

macam biase jugak,
setiap hari aku akan lenjan motor 125honda cik ariff ahmad safian,
sementara die xkeje kan..
aku lah tolong pakai kan...

duit dalam tangan pun xdek ni..
aduh dunia....
sakit wooo..
semenjak aku keje,
aku punye lah saving gileer2...

mana nak cekau bro..
dah lah duit xde..
saving2 je hidup aku ni...

...........................................................................