BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 31, 2010

nasib tak kantoi ngan paksu ;)

shuuu...
diam ;)
ni la sarapan aku hari ini-xpuase-

ceritanya begini:
sudah 3 4malam aku rasa tidak enak badan,
asyik nak marah je,
sasaran nye ariff,
tempat lepaskan kemarahan sesiapa yang berdekatan,

01.09.10
malam tadi perot rasa lain mcm sangat,
tapi diamkan diri,
kalau tak,
habis 1 rumah kene marah,
sakit sangat perot,
pun dah rasa lain je hati ini,
teka punya teka,
teett ;)
hahaha..
bendera merah dah naik..
xsuke xsuke ;(


makkkk....
xboleh puasa(nada tidak suka akan keadaan,merenggek)
heheheiy padan muke(nada memerli tindak tanduk aku)
apalagi terus terkam hp,call ameerul,
aku:"aaarghhh.....ameerul,xboleh puase,xsuke lah..baru brangan nak full this year"
ameerul:"perempuan,biasalah"(nada gelak)
aku:"kau memang,oklah bz kan,buat assgment,bubbye"
ameerul:"jangan nangis"
tut tut tutt.....

ZZZZZzzzz...
aaa sakitnya perot(senggugut)
"mak sakit perot,mak xmandi lagi eh"(nada gelak)
bummb(sambung tidur,tempat trapi)
"asalammualaikum?"
"sapalah pulak?"(dalam hati,sambil jawab salam)
owh paksu rupanya..


bagun,salam paksu,masuk bilik sikat rambut(banyak rambut gugur;*)
capai towel,mandi,siap2,
g dapur masak air..
hahahah..
siap bancuh milo+nesscafer=......(sedapnye)
kelenting kelenting(perlagaan sudu dan cawan)hahaha..
mintak2 paksu xmasuk dapur(dalam hati)

selesai semua...
start motor..
vroom vrooom
g kerja...


~the end~

Monday, August 30, 2010

malam MERDEKA tadi


hujan hujan,
macam nak kua g danau ni??
"arep ni,lambatlah!!"
jam dah pukul 10pmhari dah malam,
mula lah aku nak mengamok ni,
sabar menanti jawapan.
hujan dah reda,
siap-siap cepat..
punyalah nak berjalan,
hujan pun xhirau,
perjalanan di mulakan dengan "bismillahhirohmannirohim,ya allah selamatkan lah perjalanan kami 3beradik,amin"

1.arep(motor lagenda abah)
2.aku & 3.fatin(motor buruk arep)
yang tertampal huruf (P)

sebenarnya motif kitorang gerak danau 2,
untuk kutip barang-barang arep kat ofis die,
sempat jgk lah on9.
sampai2 je..
danau,
mak ai,ramai gile orang,kereta berpusu-pusu.
sewel jugak lah aku dok cilok2 celah2 kereta,
bahaya2,kalau lah tersepit,


ingatkan nak singgah lah jugak danau 2,
tapi mengenangkan hari,waktu ngan orang2nye,
harapan jelah,

dah siap-siap kutip barang kitorang pun balik,
on the way balik rumah,nampak bungga api(tengok jam kat tangan 12.10a.m,tapi xperasan 2bungga api merdeka,dalam hati kata,"sapa lagi lah yang main bungga api malam-malam ni"),nampak roblock,haha,
nampak kereta berenti tepi jalan,

malam tadi aku bawak laju,sampai meter motor 2 pun xnaik2,
mata berair,sampai skang pedih,kalau tengok mata aku malam tadi,macam anak puntianak,merah je..
"pulangkan"hahaha..


sampai je rawang,
singgah petronas,
isi minyak,
sambil berjalan nak pergi bayar kat kaunter,
adelah pulak hamba allah,
memberi salam,
alhamdulillah,
siap pesan lagi"bawak motor elok-elok"aku pun senyum dan angkat tangan tanda setuju apa yang di pesankan walaupun tidak dikenali,

vroom
vrooom..
hantar fatin balik rumah,
singgah 7e beli topup
celcom rm5
maxis rm5

dan lokasi terakhir "rumah abah",
12.45a.m

the end~

......geram......


(muke menahan kesabaran)


tersangat lah geram,
uish harini banyak kali aku menagamok,
mane taknye..
sakit hati aku,

1.manusia yang tak faham bahasa
2.waktu kerja tapi tak de pekerja
3.topup hp dah abis
4.nak menyampuk cakap orang lain
5.aku bosan

begang aku ni,mau aku tampa2 orang kalau ade depan aku ni,
menyirap plak hati ni hah,
dah lah puase,
sabar ajelah..

mana arep ni..
kang aku mengamok kang marah aku balik..

sengal la~~

talifon xnak angkat lak 2,
sah2 lah sasaran utama mak aku,
xpasal kene marah salah orang len,orang len kene,
ni yang aku xsuke ni,
aku memang mcm ni,
sorang salah semua kene..


Sunday, August 29, 2010

ramadhan 2010

30.08.2010
1.18a.m
4tahun genap arwah tok aku,
pergi meninggalkan kami,
kehilangan nya amat lah dirasai,
apabila hari semakin menjelang aidilfitri
(al-fatihah)

lebih kurang 11hari lagi,
umat islam menyambut raya merdeka dari puase,
sudah banyak cabaran yang di beri,
mungkin secebis dosa2 kita,
terhapus-allah hualam-
siapa tahu?

hari hari akan datang lagi dasyat cabarannya,
redho dengan ketentuan illahi,ingat men ingati,
berdosa supaya hari esok lagi baik dari hari ini,
ya allah,ya tuhan ku,
semoga engkau memberkati hidup aku di dunia dan akhirat,
semoga engkau mengampuni dosa dosa ibu bapaku,adik beradikku,sahabatku,
dan aku hanya lah manusia kecil,
murahkan lah rezeki ku,bukakanlah pintu hati ku,
amin.

lama sudah aku x buat karangan ni.
banyak cerita nak kongsi,
tp di sebabkan otak aku yang serabut,
tak sempat nak menaip.

nanti share ;)