BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 30, 2010

malam MERDEKA tadi


hujan hujan,
macam nak kua g danau ni??
"arep ni,lambatlah!!"
jam dah pukul 10pmhari dah malam,
mula lah aku nak mengamok ni,
sabar menanti jawapan.
hujan dah reda,
siap-siap cepat..
punyalah nak berjalan,
hujan pun xhirau,
perjalanan di mulakan dengan "bismillahhirohmannirohim,ya allah selamatkan lah perjalanan kami 3beradik,amin"

1.arep(motor lagenda abah)
2.aku & 3.fatin(motor buruk arep)
yang tertampal huruf (P)

sebenarnya motif kitorang gerak danau 2,
untuk kutip barang-barang arep kat ofis die,
sempat jgk lah on9.
sampai2 je..
danau,
mak ai,ramai gile orang,kereta berpusu-pusu.
sewel jugak lah aku dok cilok2 celah2 kereta,
bahaya2,kalau lah tersepit,


ingatkan nak singgah lah jugak danau 2,
tapi mengenangkan hari,waktu ngan orang2nye,
harapan jelah,

dah siap-siap kutip barang kitorang pun balik,
on the way balik rumah,nampak bungga api(tengok jam kat tangan 12.10a.m,tapi xperasan 2bungga api merdeka,dalam hati kata,"sapa lagi lah yang main bungga api malam-malam ni"),nampak roblock,haha,
nampak kereta berenti tepi jalan,

malam tadi aku bawak laju,sampai meter motor 2 pun xnaik2,
mata berair,sampai skang pedih,kalau tengok mata aku malam tadi,macam anak puntianak,merah je..
"pulangkan"hahaha..


sampai je rawang,
singgah petronas,
isi minyak,
sambil berjalan nak pergi bayar kat kaunter,
adelah pulak hamba allah,
memberi salam,
alhamdulillah,
siap pesan lagi"bawak motor elok-elok"aku pun senyum dan angkat tangan tanda setuju apa yang di pesankan walaupun tidak dikenali,

vroom
vrooom..
hantar fatin balik rumah,
singgah 7e beli topup
celcom rm5
maxis rm5

dan lokasi terakhir "rumah abah",
12.45a.m

the end~

0 comments: