BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 12, 2009

buai laju-laju

dari kecik sampai aku besar,selalu dengar lagu ni,xkira lah kat mana pown aku berdiri dan terpacak kaki-kaki aku ni,
dan bile aku duduk termenung dan lali kadang lagu ni tetibe je ter cak-cak kat minda aku,wah sungguh aku rase ke anak-anakan,dengan sifat aku yang degil tidak mahu mendegar kata orang tua,dan selalu merasakan kemenangan berpihak di sebelah aku,sungguh tidak adil dan gila,ini semua kerana aku yang selalu menang dalam semua pihak dari aku mule mengenal apa itu
ABC dan 123
melampau kan,
suke membuli budak-budak yang aku rase aku patut buli mereka untuk hari ini,
sebab itulah
perempuan-perempuan yang ada di sekeliling aku
memandang aku sperti..
woooo
gile budak ni ganas,
bagus pown,
xdelah esok lusa mak korang datang jumpe aku,
cakap aku yang ajar anak dorang lasak macam aku,
hanya mampu tersenyum sinis,
tipu lah kalau aku xde kawan perempuan,
adelah,
sama watak dan perwatakan macam aku juga,
biar lah kami jahat di depan dan belakang mata korang,
itu lagi bagus dari mengajar aku jadi seorang yang hipokrit,
lagi xbest,
sedangkan aku yang macam ni pown orang lain bercakap dan mengata,
lumrah kehidupan manusia yang suke membuat lemang dan ketupat walaupun belum tiba hari raya,
biar aku jadi diri aku,
sebagaimana korang semua kenal aku,
itulah aku.
xkan nak berubah tanpa kerelaan kowt,
janji aku xmelampaui batas,
a'ah memang aku suke kawan dan berkawan
lelaki
perempuan
sebab aku nak hari-hari aku,
untuk esok lusa tulat dan akan datang penuh dengan gelak tawa tanpe ade yang menagis sebab tersedak,terberak atau terburai isi perot,
wooo hidop aku penoh dengan gelak gelak dan gelak..
suke lah..
happy
aku duduk sorang-sorang pown tawa ngilai aku boleh tercetus dan kedengaran...



♫buai laju-laju,
sampai cucur atap,
belum tumbuh gigi,
dah pandai baca kitab..




0 comments: