BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 13, 2009

harapan hampa

bagun-bagun,
anis nak ikot x??
'xmolah mak,ngantok,yang laen pergi ke???'
'huh abang pun baru je balik,'
ZZzzzz...
'anis bagun bagun,cepat siap..'
'xnak pergi lah abah,'
'cepat lah siap'
Zzz..
'humm..'
'kejap kejap,'
'cepat abah bagi 10minit je karang lambat pulak sampai rumah pakteh,'
'jauh kat banting mau pukul 12 karang sampai,'
'kejap lah.'
adoi mengantuk nye lah mata ni ha,
mane x nye malam tadi bantai tidow pukul 3pagi,
sabtu 9.40am,
lokasi rawang-banting,
acara perkhawinan 2pupu kupu-kupu,
sesampai je lokasi,
aku lapa,
aku pun senduk ah nasi minyak,
wangi nye,
tapi xbest sebab sikit tawar,
banyak komplin lak,
makanan rasmi aku,
kalau hadiri rumah2 pengantin,
mesti nasi minyak+ayam masak merah/rempah=air sedap,
itu je lah,
sejak aku azali,
sampai umur aku dah 18tahun,
asal rumah kenduri je,
itu je pun lauk yang aku selalu jumpe kat umah kenduri,
lepas makan,
kereta kelisa pak aku,
waja mak andak aku,
van nisan mak ngah aku,
lokasi seterusnya,
...pantai...
ape nama pantai tu pun aku xingat,
halal je lah,
peah happy dah gile-gile punye happy dalam kereta ni,
sebelum sampai pantai,
melawat makam raja selangor,
di atas bukit jugra,
perjalanan di terus kan,
sampai je destinasi...
huh...
pasir,
"air surut mak"
lambat lagi air pasang,
sedih je..
punye lah beriye-iye+berkoba-koba=hampe belaka
aku berjalan je lah ke tengah laut,air surut kan..
tapi di sebab kan agin meniup dengan girang nye,
xdapat mandi pun xpelah,
dapat dengan siulan angin pantai pun jadilah.

1 comments:

silky shin said...

alolo.. cian je. xpe2, next time ble pegi ek.. tp, kene g ngan ayong, kalo tak nnt die surut lagi..hihihi