BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 28, 2010

ORANG PUTIH SAY&ORANG HITAM KATA

sebok lah bebudak ni..
orang bersembang die,nak jugak bersembang..
cerita punya sembang,
tiba-tiba terkeluar lah topik anak-anak,
si kak ieyla cerita pasal karenah anak nya yang sesuka hati nak buat apa,
aku pun,
dan tiba giliran nabila,
cerita yang agak menarik dan terbahak jugak,
bergini cerita nya,

pada suatu pagi,
si ibu memandikan si anak yang berusia lingkungan 7-8tahun,
si ibu berkata pada si anak,
dalam pelat kedah,
si ibu:"adik kalau nak tau,ayaq ni orang putih panggil water"
kata si ibu menerangkan pada si anak sambil dimandikan,
si anak:"owh water,"
dan
si anak:"abis tu ibu,kalau orang putih panggil water,orang hitam panggil apa??"
dalam terkedu dan agak terkerjut mendengar soalan yang di aju kan oleh si anak,
si ibu terus memandikan lalu mendiamkan diri tanpa sebarang jawapan..
sebab memang xde jawapan pun


=soalan??
kalau orang putih panggil air itu water,
orang hitam panggil water itu apa??

by me

0 comments: