BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 7, 2009

KEHIDUPAN BERJAYA@BERJAYA DALAM PERNIAGAAN

*mengapa anda disini??
-.......
*apakah yang anda mahukan dalam hidup anda??
-aku mahukan sebiji hp baru,sebiji moto dan sebuah laptop,itu impian dan kamahuan aku.
*3tempat yang anda ingin pergi?
-aku punye tempat idaman setakat ni sarawak,kedah dan singapore nak join jom..
*3pekara nak buat tahun ini??
-nak lepas lesen moto,sambung belajar kalau boleh ambik fotografi dan ....
*nak jadi siapa??
-.......
*apa yang perlu dilakukan??
-usaha,jujur,belajar dari kesilapan,jangan cepat mengalah,ubah sikap dan dengar cakap mak bapak
*pemikiran perniaga
-saya bos,melakukan apap saja untuk berjaya,untuk diri saya,lakukan untuk keluarga,yang terbaik dan sanggup melalui apa saja jua masalah
*sikap yang betul
-boleh di didik,tetapkan masa&visi,realisasikan,berfikir untuk seketika,percaya pada diri&usaha sendiri,jangan putus asa&sentiasa fokus,lakukan jangan hanya cakap,kota apa yang di kata,tunjuk penampilan yang profesional,hargai perjalanan&pengalaman,bersedia menghadapi risiko untuk membina empayar,lakukan yang terbaik setiap masa&jangan kata tidak boleh

*jujur pada diri sendiri
*belajar dari kesilapan dunia
*7keajaibpan dunia
*nak tinggal,tinggalkan ilmu
*jangan borak kosong
*cara pemikiran&sikap
*cara,impian&matlamat
*gune duit untuk buat duit lain

##sebenarnye apa yang aku tulis kat atas ni,di sampaikan oleh encik ainol fikri salah seorang jururunding masyarakat dan juga salah seorang jutawan berjaya,so kalau korang nak berjaya,cube ikut langkah2 ni*pastikan ada sekeping manila kad,dengan itu korang cube tampal kan gamba2 apa yang korang mahukan,tempat yang ingin di pergi,3pekara nak buat tahun ni,cara nye lagi,setiap kali korang bagun tidow korang target apa yang korang nak buat berpandukan manila kad yang korang dah buat di atas,siapa tahu 1hari hanya dengan sekeping manila kad korang dah capai hajat korang,dengan itu lagi tidak mustahil lah kalau korang pulak di iktiraf kan salah seoarang usahawan atau jutawan 1hari kelak,sebabnya korang mulakan dengan satu carta yang sangat cantik kedudukan nya,lagi 1 lukiskan binatang yang paling korang suke sekali,mane tahu itu semangat/membuat kan korang happy setiap kali korang bagun tidow.

##kecapi impian anda,
##kenal diri sendiri.

0 comments: